Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

'houdbaarheid' PLO video's

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp

#1 Savaga

Savaga

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 150 berichten

Geplaatst 27 april 2012 - 14:22

Ik heb een vraagje mbt PLO video's; tot hoe lang geleden terug zijn PLO video's nog interessant/relevant om te kijken? Ik wil nl binnenkort beginnen met PLO grinden, en wil als voorbereiding een hoop video's kijken, maar dat moeten dan natuurlijk wel video's kijken waarin de besproken stof nu nog opgaat..

#2 lachaim18

lachaim18

Member

• Members
  • PipPipPip
  • 39 berichten

Geplaatst 28 april 2012 - 12:54

de filmpjes van jorrit moet je zeker gezien hebben. Voornamelijk die met Leon van der poel. Daar hebben ze het ook over de overgang van holdem naar plo. Vond die zelf het meest interessant

#3 Savaga

Savaga

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 150 berichten

Geplaatst 28 april 2012 - 13:31

Het gaat mij met name om oude CR, Leggo en DC etc filmpjes. Tot welk jaar (als je teruggaat in de tijd) zijn die nog relevant en 'up to date'?

#4 Jorryt

Jorryt

Chef de Mission

• Administrators
  • 1516 berichten

Geplaatst 28 april 2012 - 13:40

Ik zou beginnen met de video's van het afgelopen jaar die je het meest aanspreken / van de beste pro's zijn. Mocht je dan nog tijd en zin over hebben kijk je de beste van het jaar ervoor. Etc.

Wanneer je een video bekijkt is het de bedoeling dat je zelf nadenkt over hoe en waarom je bepaalde keuze's zou maken en ook of voorgestelde concepten zouden werken in je eigen games. Oftewel oudere video's kunnen alsnog heel relevant zijn.

Doordat er steeds meer nieuwe kennis bijkomt zullen de nieuwere video's gemiddeld wel beter zijn.
Bekijk hier mijn pokersnacks of lees hier mijn profiel.

#5 BR50Kab

BR50Kab

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 3593 berichten

Geplaatst 28 april 2012 - 13:45

Als basis zou ik toch eerst adviseren om de eerste van Hwang te lezen of anders de PLO serie van Bugs op de Donkr site. Het nadeel van de (meeste) video's alleen is dat dit van nature wat minder gestructureerd opgezet is omdat de situaties zich niet gestructureerd aan dienen (tenzij de auteur de moeite heeft genomen om uitgebreid knip en plakwerk te verrichten). Na het lezen van bovenstaande heb je al wat materie gezien en kun je de video's beter volgen. Vragen zul je in het begin toch nog wel genoeg hebben.

Alles is zeker toepasbaar, de games zullen (op de hogere stakes) echter ongetwijfeld wel wat aggressiever zijn geworden dan een aantal jaren terug. Op de micro's speelt een groot deel van de spelers als een banaan.

#6 mauritss

mauritss

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 754 berichten

Geplaatst 05 mei 2012 - 19:55

Ook deze PLO vis is begonnen aan dit mooie spelletje. De 2nl Zoom en 5nl al goed aangestampt, maar met meer geluk dan wijsheid (overspelen KK en uit sucken natuurlijk). Wat een omschakeling van Hold 'Em naar PLO. ;)

De serie van Rob Hollink van PLO van Beginneling tot PRO heb ik gisteren gezien en vormen voor mij een mooie basis, maar ook ik zit nu om me heen te kijken om video's te vinden, maar het wil nog niet echt lukken. Ik speel nu extreem tight met bijna alleen handen die de nut kunnen maken of goede sets.

Als jullie nog tips voor me hebben houd ik me zeker aanbevolen. Zou daarnaast zeker leuk zijn om een PLO basis snackje / filmpje te zien verschijnen ;). Ik zal me nu wagen aan Leon & Jorryt, al heb ik het idee dat dat al aardig gevorderde stof zal zijn. En de donkr site gaan we ook maar is uitpluizen.

#7 Zavil

Zavil

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 287 berichten

Geplaatst 17 mei 2012 - 12:32

Same, ben zelf ook overgestapt en heb die filmpjes meerdere malen zitten bekijken. Wat me ook erg hielp was het boek 'The Pot-Limit Omaha Book - Transitioning from NLHE to PLO by Tri (slowhabit) Nguyen' , kan je die zeker aanraden!

(heb m op PDF dus pm maar als je m moet)

#8 mauritss

mauritss

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 754 berichten

Geplaatst 17 mei 2012 - 13:12

Thx, klinkt goed!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers