Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

MTT softe 33FO vs checkshove dry flop

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp

#21 coeckie

coeckie

Guest Pro & Moderator

• Moderators
  • 7641 berichten

Geplaatst 20 april 2012 - 21:20

...

Edit: mocht villain toch neigingen hebben om met slechter te x/r dan gaat hij nooooit ALL-IN x/r met 60bb left.

"Nooit" lijkt me zeker overdreven, ik verwacht hier namelijk ook met enige regelmaat medium pockets te zien als 44-JJ, A3 oid, 45 kan ook prima, zelfs A4 of A5 zou kunnen.

Vissen doen die checkraises met dit soort handen ook, alleen denk ik wel dat het % toppair handen in hun range gewoon te groot is om gecompenseerd te worden door bovenstaande handen die ze ook zo spelen af en toe, met deze raisegrootte krijgen we de odds gewoon niet lijkt me.

Maar moest hij stukje shorter zijn, zou ik vaker wel callen, omdat de bovenstaande handen in zijn range ook more likely worden daardoor + we betere odds krijgen.

Maar dat hij hier nooit slechter shoved lijkt me dus zeker niet waar.

Bovendien raist hij slechts 30bb, geen 60bb.
"Speel dan minder tables if u cant handle tbh. I-ship-any-spot-after-UTG+2-in range of Q7o+-and-less-then-20bb-coeckie noemen ze hem ook wel"

#22 coeckie

coeckie

Guest Pro & Moderator

• Moderators
  • 7641 berichten

Geplaatst 20 april 2012 - 21:31

Hmm, zal me daar eens in verdiepen. Wil je dan eens uitleggen waarom mijn volgende redenatie niet goed is?

Ik bet hier naar 750 zodat de zwakkere handen zeker folden, mocht bb dan pushen heb je natuurlijk een makkelijke call. Een goedkope steal lijkt mij in deze situatie geen goede redenatie omdat sb 'al' 150 in de pot heeft en 'maar' 350 bij hoeft te leggen in een pot van 1075? Ik denk dat je tegen zo'n speler je dat moet realiseren...

Vergeef me als ik domme dingen zeg. Dit is een van de eerste handen waar ik op reageer en probeer er van te leren maar hoop natuurlijk ook zinnige input te geven.

Waarom wil je zwakkere handen laten folden als je JJ pre raised?

Tegen een zwakke speler IP een pot spelen (en dan nog met een zwaar equityvoordeel op zn range) is natuurlijk een uiterst winstgevende situatie, waarom zou je die willen vermijden?

Lijkt me dat de enige reden om hier groter te raisen ZOU zijn (ik vind minraise vrijwel altijd beter) dat je denkt dat die vis een grotere raise ook wel callt pre, en zodoende die pot die je IP speelt tegen hem groter is...

Wat Beekiej bedoelt met makkelijk/goedkoop stealen omdat de BB short is, is (vermoed ik) omdat de mensen achter hem hem in deze situatie dus niet makkelijk kunnen "bluf"3betten, omdat ze dan vrij snel committed zijn tegen de "shortie" in de BB.
Zodoende kun je in deze situatie erg wijd minopenen als steal. En omdat je je steals (met oa veel slechte handen dus) wil goedkoop houden (in het geval dat je moet folden of goedkoop wil kunnen cbetten), wil je dezelfde sizing gebruiken met je handen die je volledig voor value opent, zoals nu, voor balancing redenen.

edit: btw, verder prima reacties en vragen trouwens hoor, goed begin :)

Bewerkt door coeckie, 20 april 2012 - 21:42.

"Speel dan minder tables if u cant handle tbh. I-ship-any-spot-after-UTG+2-in range of Q7o+-and-less-then-20bb-coeckie noemen ze hem ook wel"

#23 coeckie

coeckie

Guest Pro & Moderator

• Moderators
  • 7641 berichten

Geplaatst 20 april 2012 - 21:36

Lekker in het donker tasten maar we gaan gewoon een poging wagen. We moeten toch ergens beginnen.

Omdat het zo'n vis lookalike is geef ik hem denk ik iets van deze range:

QQ+,TT-44,AQs+,A5s-A2s,KQs,Q7s+,54s,32s,AQo,KQo,Q8o+,54o

Als dit aannemelijk is dan heb je dus zo'n beetje 65%.

Ingame fold ik (te?) vaak omdat je eigenlijk totaal niet weet waar je staat en er misschien betere spots voorbij komen.

Ik zal wel wat factoren over het hoofd zien maar meld maar ff dan :)

Ik denk dat de belangrijkste factor die je over het hoofd ziet, het feit is dat dit preflop ook een dikke vis is.

De range aan toppairs die erin hebt, bevat geen enkele barslechte Qx bvb, en die lage azen heb je ook enkel suited erin zitten.

Vis callt pre net zo likely met Q5s als met Q8o (misschien zelfs meer likely), en zeker meer likely met A4o bvb.

Ax en suited handen vinden ze vaak leuk, en zitten dus altijd in de prefloprange, zouden dus ook zeker wat in de afstackrange moeten zitten (maar discounted obv, net als AA-QQ en 22/33 ook discounted moeten sowieso.)

#24 coeckie

coeckie

Guest Pro & Moderator

• Moderators
  • 7641 berichten

Geplaatst 20 april 2012 - 21:40

ok zit wat in.. maar er zijn toch niet veel slechte turn kaarten toch?
wat is btw zijn ftcb? of een te kleine sample?

Ik denk dat je tegen een 35/5 teveel value krijgt op de flop die je op de turn kan missen, of waardoor je combinatie flop-turn-river te goedkoop maakt.

Er zijn niet erg veel slechte kaarten voor onze hand, maar mogelijk wel voor zijn hand namelijk.

Als hij een PP heeft, is elke overkaart slecht, als hij overkaarten heeft is elke miss die hem geen str8/fd geeft slecht (en die str8/fd kaarten zijn voor ons dan weer niet ideaal, omdat we vaak river nog wat geld erin zullen stoppen vanwege zijn verborgen hand bvb), etc.

Met goede outrun van het board krijg je vaak 2/3 straten value van mindere pockets bij hem bvb, of een gutshot, mooie overs betaalt een straat, overs met bdfd/str8 betaalt twee straten etc.

Denk niet dat hij erg vaak bluft, of zeker niet vaak méér dan één straat, of zichzelf valuetownt met minder, dus denk niet dat dat het verlies aan value zou compenseren bij een check.

#25 GratisEtuh

GratisEtuh

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1240 berichten

Geplaatst 20 april 2012 - 22:30

CB lijkt me prima. Zo'n aapje callt met allerlei gutshots,MP,A3,A2 of gewoon Ax.
Shove is altijd een hand die jouw hand beat. Hij shipt hier elke Qx lijkt mij, omdat hij bang is dat je een A of K hit op de turn en hij vindt Qx de nuts. Ik denk dat zijn prerange iets van Q7s+ en Q9o+ is.
QJo+ lijkt me redelijk instacall hier.

#26 youreallypush?

youreallypush?

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 21 april 2012 - 02:29

CB lijkt me prima. Zo'n aapje callt met allerlei gutshots,MP,A3,A2 of gewoon Ax.
Shove is altijd een hand die jouw hand beat. Hij shipt hier elke Qx lijkt mij, omdat hij bang is dat je een A of K hit op de turn en hij vindt Qx de nuts. Ik denk dat zijn prerange iets van Q7s+ en Q9o+ is.
QJo+ lijkt me redelijk instacall hier.

dankjewel voor het bijna kloppende beknopte samenvatting ;)
"Ik ben er nog steeds van overtuigd dat zoals ik het doe je het moet doen want anders zou ik het niet doen."
Johan Cruijff

#27 The Lorax

The Lorax

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 135 berichten

Geplaatst 21 april 2012 - 13:32

Waarom wil je zwakkere handen laten folden als je JJ pre raised?

Tegen een zwakke speler IP een pot spelen (en dan nog met een zwaar equityvoordeel op zn range) is natuurlijk een uiterst winstgevende situatie, waarom zou je die willen vermijden?

Lijkt me dat de enige reden om hier groter te raisen ZOU zijn (ik vind minraise vrijwel altijd beter) dat je denkt dat die vis een grotere raise ook wel callt pre, en zodoende die pot die je IP speelt tegen hem groter is...

Wat Beekiej bedoelt met makkelijk/goedkoop stealen omdat de BB short is, is (vermoed ik) omdat de mensen achter hem hem in deze situatie dus niet makkelijk kunnen "bluf"3betten, omdat ze dan vrij snel committed zijn tegen de "shortie" in de BB.
Zodoende kun je in deze situatie erg wijd minopenen als steal. En omdat je je steals (met oa veel slechte handen dus) wil goedkoop houden (in het geval dat je moet folden of goedkoop wil kunnen cbetten), wil je dezelfde sizing gebruiken met je handen die je volledig voor value opent, zoals nu, voor balancing redenen.

edit: btw, verder prima reacties en vragen trouwens hoor, goed begin :)

Dit verhaal zou ik begrijpen wanneer je de BTN hebt, in dit geval zit hij in MP en dus nog 4 spelers achter je. Kans dat je met JJ een overcard flopt is natuurlijk erg groot, en de kans dat je met een minraise in een multiway pot terecht komt is natuurlijk ook groot omdat 2 spelers na je nog positie voordeel op je hebben, de VPIP is daarvan niet prijsgegeven maar ga er maar vanuit dat het tighte spelers zijn.

Vragen die nog in me op komen:

Minraise je alle handen die je opend?
Wat doe je als villian pot bet op de flop? Het was waarschijnlijk de bedoeling om te check raisen?

Het is voor mij een leerzame spot. JJ is misschien ook wel de meest lastige hand om te spelen.

#28 Steven

Steven

Nederpoker Crew

• Nederpoker Crew
  • PipPipPipPip
  • 1984 berichten

Geplaatst 21 april 2012 - 14:55

Ik denk dat ik ook maar lafjes fold. Het meeste is er al over gezegd maar kortweg omdat ik inderdaad teveel Q's in zijn range denk te hebben.

Dit kan natuurlijk wel zomaar anders zijn als we 1 of 2 andere handen van hem gezien hebben met iets van rare agressie ofzo. Maargoed, daar lijken zijn stats simpelweg even niet op :)

Hij zal inderdaad nog eens wat anders hebben. Maargoed daar weegt tegen op dat de keren dat hij wel gewoon die Q heeft wij meteen bijna dood zijn...
Klinkt als een tafel waar je nog wel een hoop gaat verdienen en zometeen deze call gewoon een keer wel kan maken maar dan als je AQ hebt. Tenminste op de lange termijn gezien gaat dat dan zometeen een keer gebeuren ;)
Bekijk hier een van mijn instructievideo's of lees hier meer over mezelf.

#29 TheDonkWhisperer

TheDonkWhisperer

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 530 berichten

Geplaatst 21 april 2012 - 16:49

Niet alles gelezen maar je kan wat kleiner cbetten to induce en om shove te voorkomen omdat dit dan te groot is (als hij toch shoved still fold wss op dit droge bord)

en je kan imo zeker checken...

Hangt een beetje van de speler af maar het kan wel dat hij een straat bluft daardoor of dat hij later in de hand van een slechtere hand denkt: 'een q had hij wel gebet dus ik zal wel goed zijn' (obv erg villain dependent en moet hij we een beetje fishy voor zijn tegen een goeie speler ben je engigszins faceup)... Daarbuiten ga je toch nooit 3 straten value krijgen..

As played fold
tight = right
LAG = SWAG

#30 coeckie

coeckie

Guest Pro & Moderator

• Moderators
  • 7641 berichten

Geplaatst 21 april 2012 - 18:34

Dit verhaal zou ik begrijpen wanneer je de BTN hebt, in dit geval zit hij in MP en dus nog 4 spelers achter je. Kans dat je met JJ een overcard flopt is natuurlijk erg groot, en de kans dat je met een minraise in een multiway pot terecht komt is natuurlijk ook groot omdat 2 spelers na je nog positie voordeel op je hebben, de VPIP is daarvan niet prijsgegeven maar ga er maar vanuit dat het tighte spelers zijn.

Vragen die nog in me op komen:

Minraise je alle handen die je opend?
Wat doe je als villian pot bet op de flop? Het was waarschijnlijk de bedoeling om te check raisen?

Het is voor mij een leerzame spot. JJ is misschien ook wel de meest lastige hand om te spelen.

Als het tighte spelers zijn kom je toch helemaal niet zo vaak in een multiway pot?
Bovendien verdien je vaak in de scenario's waar je postflop komt gewoon extra geld tov gewoon de blinds op te pikken, aangezien je gewoon JJ hebt, een tophand (niet enkel sterk voor pre allins ofzo?), waarmee je dik voorloopt op hun ranges.
Je zit niet extreem diep, maar wel diep genoeg om nog overkaart-situaties makkelijk uit te spelen, en ondiep genoeg om vaak erg veel value te krijgen uit geflopte lagere toppairs, lagere pockets, etc.

Ik zie echt niet in waar je het probleem ziet hier tbh, in de hijack met JJ...

Als je met JJ al niet OOP een singleraised pot wil spelen, waarmee dan wel? :confused:
Waarschijnlijk heb je nog niet voldoende ervaring of vertrouwen in je postflopspel, maar de enige manier om dat te veranderen is uiteraard ervaring opdoen, maw, postflop handen spelen ;)

Ik weet niet of je vragen aan mij gericht zijn of Beekiej, maar ik minraise iig altijd als er ante's in het spel zijn.
En als villain pot bet op de flop hier, call ik, en evalueer de turn. (als hij turn weer pot, fold ik meestal obv)

#31 Guido

Guido

Nederpoker Moderator

• Moderators
  • 5655 berichten

Geplaatst 22 april 2012 - 01:48

Waarschijnlijk heb je nog niet voldoende ervaring of vertrouwen in je postflopspel, maar de enige manier om dat te veranderen is uiteraard ervaring opdoen, maw, postflop handen spelen ;)

En door bereid te zijn om wat geld te investeren in postflop spel om dat op de rails te krijgen. Niemand speelt postflop alleen winnend spel
Lekker nitten in toernooien

#32 Beekiej

Beekiej

Guest Pro

• Members
  • PipPipPipPip
  • 5010 berichten

Geplaatst 25 april 2012 - 11:23

Ok ty guys, ik heb bewust amper tot niet gereageerd tot de discussie zou doodbloeden, omdat ik gewoon van iedereen wilde weten wat hij/zij vindt.

De spot was eerlijk gezegd iets anders. Ik had hier QTs en toen ik zijn shove zag, dacht ik lolwtf call. Hij draait netjes 99 om en levert alles in zoals het hoort. Ik plakte deze hand in een Skype chat, omdat ik het wel opmerkelijk en grappig vond (beetje standaard brag/beat gedoe). Daar barstte echter heel snel de discussie los wat we met 88-JJ zouden doen, vandaar dat ik hem zo heb gepost.

In eerste instantie kwamen we ook op: Fold, teveel Qs in z'n range. Een midstakes cashgamer had het er echter over dat op juist dit board het veel waarschijnlijker is dat hij een PP heeft, dan op bijv. Q83 met de genomen lijn en hij zou TT bijvoorbeeld nooit folden hier. Ik weet niet of het goed of slecht is, en je moet vrij gevaarlijke aannames over z'n range maken etc, maar ik vond het in ieder geval wel interessant. Hij dacht ook dat in een 35 vpip range vanuit de SB geen handen als Q4s Q7o zitten, AQ QQ KK AA regelmatig 3b, dus zijn valuerange redelijk capped zou zijn op KQ QJ QT Q9 Q8s Q7s, waarbij ik QJ dus block hier en het maar de vraag is of hij KQ QJ QT zou checkshoven, omdat die handen een stuk minder bang zullen zijn voor turns dan 99 oid. Hij dacht dus vooral dat hier heel veel pockets in z'n range zitten en vind JJ hier absoluut geen fold.

Leuk om in ieder geval twee totaal verschillende inzichten te hebben :)

#33 Clickitback

Clickitback

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 3075 berichten

Geplaatst 25 april 2012 - 15:37

Ok ty guys, ik heb bewust amper tot niet gereageerd tot de discussie zou doodbloeden, omdat ik gewoon van iedereen wilde weten wat hij/zij vindt.

De spot was eerlijk gezegd iets anders. Ik had hier QTs en toen ik zijn shove zag, dacht ik lolwtf call. Hij draait netjes 99 om en levert alles in zoals het hoort. Ik plakte deze hand in een Skype chat, omdat ik het wel opmerkelijk en grappig vond (beetje standaard brag/beat gedoe). Daar barstte echter heel snel de discussie los wat we met 88-JJ zouden doen, vandaar dat ik hem zo heb gepost.

In eerste instantie kwamen we ook op: Fold, teveel Qs in z'n range. Een midstakes cashgamer had het er echter over dat op juist dit board het veel waarschijnlijker is dat hij een PP heeft, dan op bijv. Q83 met de genomen lijn en hij zou TT bijvoorbeeld nooit folden hier. Ik weet niet of het goed of slecht is, en je moet vrij gevaarlijke aannames over z'n range maken etc, maar ik vond het in ieder geval wel interessant. Hij dacht ook dat in een 35 vpip range vanuit de SB geen handen als Q4s Q7o zitten, AQ QQ KK AA regelmatig 3b, dus zijn valuerange redelijk capped zou zijn op KQ QJ QT Q9 Q8s Q7s, waarbij ik QJ dus block hier en het maar de vraag is of hij KQ QJ QT zou checkshoven, omdat die handen een stuk minder bang zullen zijn voor turns dan 99 oid. Hij dacht dus vooral dat hier heel veel pockets in z'n range zitten en vind JJ hier absoluut geen fold.

Leuk om in ieder geval twee totaal verschillende inzichten te hebben :)

Ik zucht wel 'n keer met JJ voordat ik fold hoor, maar callen lijkt me nog steeds niet optimaal.
Beekiej: mag obv totaal niet klagen maar het is wel heel annoying

#34 janwienk

janwienk

Senior Member

• Members
  • PipPipPipPip
  • 426 berichten

Geplaatst 25 april 2012 - 16:33

Ik blijf ook folden in deze spot...
Het aantal keren dat wij villian hier met JJ beaten blijft wat mij betreft te weinig om winstgevend te callen.

En ik verwacht van een 34/4 speler dat hij AQ/KQ vaker flat als 3-bet vanuit de SB.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers