Nederpoker »
Forum »
Discussie over gespeelde handen, Pokertheorie »
Overige spelletjes (Omaha, Razz etc..) »
Plo downswing how hard can it get?
Plo downswing how hard can it get?
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
|||
|
|||
|
bij navraag op Holdem Manager forum lijkt het dit:
1. all-in EV wordt berekend op de straat dat het all in gaat. Voorbeeld op de turn zit 99bb er al in en op de river gaat de laatste bb er in dan wordt all-in ev berkend over die ene bb 2. non showdown handen hebben 0 all-in ev (kan geen ev over bepaald worden want je weet de hole cards niet van tegenstander) 3. non all-in situaties hebben 0 all-in ev 4. all in situaties pas op de river zijn 0 ev Je all-in EV lijn is dus je winrate lijn gecorrigeerd voor luck in de all-in situaties. Dan nog zijn er kanttekeningen over deze correcties zoals bij het voorbeeld. Als je nu iedere hand all in zou zijn dan is de all-in graph even afgezien over de discutabele manier van berekenen zoals bij het voorbeel bij punt 1 een betrouwbare afspiegeling van luck en kun je hem goed vergelijken met je win lijn. Naarmate het aantal all in situaties (per 100 handen) afnemen wordt het steeds lastiger om uit de vergelijking all-in ev en win lijn betrouwbare conclusies te trekken. Weliswaar zijn de all-ins een belangrijke component van je win lijn maar ik vraag me af of in PLO je niet vaak genoeg all in bent om hier betrouwbare conclusies uit te trekken. Een andere manier van berekenen (niet door HEM) gaat straat voor straat maar hierbij zijn ook weer problemen met non showdown winnings. Voorbeeld is AA vs 22, je krijgt 0 ev in 7.5 keren dat 22 fold en -ev (terecht) indien je er nog geld in stopt met je two outer als hij een set hit (afgezien je een correcte call doet als 2 outer natuurlijk maar waarschijnlijk betaal je teveel af). Al die 7.5 keer dat je in ieder geval iets van 87% ofzo van het geld als ev had moeten krijgen krijg je 0 door de fold en resulteert deze situatie eigenlijk alleen in -ev. Ik zou er nog maar eens goed over nadenken wat je wilt met je all-in ev vergelijken met je winrate. |
|
|
||||
|
||||
|
Dat het wordt berekend op de straat dat het all-in gaat is zo logisch als wat. Maar dat het 'dus' berekend wordt over die ene bb is weer zeer onlogisch. Weet je zeker dat dat klopt?
Mijn blog: http://www.pokerverhalen.nl
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
En volgens mij wordt de kans gewoon berekend over de totale pot. Iets anders zou nergens op slaan namelijk.
Diamond Jacks
![]()
|
|
|
|||
|
|||
|
Tuurlijk is het de totale pot.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Het grootste probleem is echter de vele non showdown winnings en non allin pots waar geen ev over berekend (kan) worden. Je kunt van luck niet verwachten dat het alleen bij all-ins optreedt. Voor een echt accurate ev berekening die ongeacht samplesizes altijd een accuraat beeld geeft heb je alle hole cards nodig van je tegenstander. Een berekening die alleen de pokerroom voor je kan doen of als je in het bezit bent van een superuser account. In het laatste geval ben je niet zo bezig met de vraag of je onder of boven ev loopt. |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Ik durf erom te wedden dat vrijwel iedereen van dit soort handjes in zijn database heeft zitten, dus kan je het op die manier controleren. Het klopt dus helemaal wat br50kab zegt. Dit verneukt ook meteen je EV lijn, want je bent natuurlijk al praktisch allin op het moment dat de flop gebet wordt waar je nog zo'n 92% equity hebt, maar dit terzijde.
"Listen, here's the thing...."
|
|
|
|||
|
|||
|
meh je moet nite naar die hele ev lijn kijken eigelijk. Ik heb paar x super ziek onder ev gerunned, en in tilt mode ga je dan automatisch kijken en jezelf heel zielig vinden. Maar het is echt zo zinloos eigelijk. Als je nog rolled bent voor je limieten is er geen enkele reden om te kijken. J hebt er gewoon niets aan, het zegt zelfs niet eens zoveel over hoe je runned. Sowieso zou je eigelijk maar 1x p maand uberhaupt naar resultaten kijken. Ik heb het afgelopen maand 2.5week volgehouden (totdat ik 90bi onder ev ging runnen ofzo lol). En ook als je wint is het echt mega chill, ik speel gewoon beter, en ga makkelijker in process gerichte modus ipv resultaat gericht. Het vereist zieke discipline (zeker als je super kut runned).
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Baardvis: hoe zit het met ssers?
sjoerd24: sinds de 2e wereld oorlig, zie ik ze niet veel meer |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Diamond Jacks
![]()
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Discussietools | |
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.