: :

Mededelingen

Oud 2 April 2010, 17:55
Oppie Oppie is offline
Member
Standaard 25PLO slechte azen OOP

Onderstaande situatie is een beetje een standaardsituatie, waar ik mezelf nog wel eens in lastige spots werk. Ik call OOP met slechte azen en er komt een redelijk droog K-hoog board. Wat doen jullie bij dit soort flops met deze hand.
- Check-callen: Er is denk ik bijna geen enkele turncard waar je blij mee bent?
- Check-fold: Misschien wat weak met deze hand?
- Leaden in de hoop de pot op te pakken?

Ik check hier en de CO c-bet. CO heeft onderstaande statistieken en lijkt dus erg agressief.
Stats CO: VPIP/PRF/c-bet/AF - 39/15/100/16 (74 handen)

Poker Stars $25.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players -

Hero (SB): $26.05
BB: $14.20
UTG: $34.25
CO: $28.05
BTN: $44.80

Pre Flop: ($0.35) Hero is SB with A 3 A 8
1 fold, CO raises to $0.75, 1 fold, Hero calls $0.65, BB calls $0.50

Flop: ($2.25) K 9 6 (3 players)
Hero checks, BB checks, CO bets $1.50

Hero ???
Met citaat reageren
Oud 2 April 2010, 19:15
Merwin Merwin is offline
Diamant Lid
Standaard Re: 25PLO slechte azen OOP

Check/call lijkt me sowieso geen optie. Ik check/fold hier, 2de optie is leaden, maar daar lijkt je hand me iets te zwak voor. AA met paartje (blocker) of gutshot erbij lijkt me wel dat je die het beste kan leaden.
Met citaat reageren
Oud 3 April 2010, 14:48
hungrycat001 hungrycat001 is nu online
Senior Member

lastige spot zeker met slechte aazen.
de CO cbet teveel dus kan hij deze flop ook gemist hebben.
folden zou ik niet doen eerder een reraise,dat kan je op dat moment natuurlijk wel chipies kosten,een goede rundown of 2pair mucked hij niet.
Maar hoe waarschijlijk is dat voor iemand die 100%cbet? je kan mij niet wijs maken dat hij werkelijk elk board goed hit en daarom cbet.
neem ook iets in de stats op van fold to checkraise wat handig is om te zien of zo'n agro ook weet op te geven.

Laatst gewijzigd door hungrycat001; 3 April 2010 om 14:53
Met citaat reageren
Oud 3 April 2010, 19:37
LooseMyMind LooseMyMind is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hungrycat001 Bekijk bericht
lastige spot zeker met slechte aazen.
de CO cbet teveel dus kan hij deze flop ook gemist hebben.
folden zou ik niet doen eerder een reraise,dat kan je op dat moment natuurlijk wel chipies kosten,een goede rundown of 2pair mucked hij niet.
Maar hoe waarschijlijk is dat voor iemand die 100%cbet? je kan mij niet wijs maken dat hij werkelijk elk board goed hit en daarom cbet.
neem ook iets in de stats op van fold to checkraise wat handig is om te zien of zo'n agro ook weet op te geven.
Ik zal hier nooit check-raisen je laat betere handen echt niet folden en zo maak je van je hand een bluf terwijl er nog wel waarde in zit. Ik lead bijna altijd dit soort flops. Wordt er gecalled door 2 spelers geef ik any turn op (behalve A natuurlijk) called 1 speler: Als de bovenste 2 kaarten niet paren of er valt geen straatkaart bet ik nog een keer. Paart de laagste kaart bet ik zeker nog een x. Je hoeft ook geen volle pot op de turn te zetten probeer nog value uit je hand te halen door halve pot of 2/3 pot te zetten, wordt je geraised heb je een easy fold, called hij gaat de river vaak ch/ch en win je in meer dan 50% van de gevallen (ik check dan bijna 100% de river).
In de check/call mode gaan op de flop is ook niet echt lekker naar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 3 April 2010, 19:53
hungrycat001 hungrycat001 is nu online
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LooseMyMind Bekijk bericht
Ik zal hier nooit check-raisen je laat betere handen echt niet folden en zo maak je van je hand een bluf terwijl er nog wel waarde in zit. Ik lead bijna altijd dit soort flops. Wordt er gecalled door 2 spelers geef ik any turn op (behalve A natuurlijk) called 1 speler: Als de bovenste 2 kaarten niet paren of er valt geen straatkaart bet ik nog een keer. Paart de laagste kaart bet ik zeker nog een x. Je hoeft ook geen volle pot op de turn te zetten probeer nog value uit je hand te halen door halve pot of 2/3 pot te zetten, wordt je geraised heb je een easy fold, called hij gaat de river vaak ch/ch en win je in meer dan 50% van de gevallen (ik check dan bijna 100% de river).
In de check/call mode gaan op de flop is ook niet echt lekker naar mijn mening
In grote lijnen ben ik het eens,ik hou ook van de manier hoe jij dit oplost.
Maar in dit specifieke geval is het niet onwaarschijnlijk dat hij gemist kan hebben,hij cbet alle handen die hij speelt toch?
Daarom zou ik er incidenteel wel een bluf in gooien,als hij nu de sterkste hand heeft fold hij die zeker niet,en anders raap je nu de pot op.
Om dan nog een halve pot te gaan betten op de turn terwijl je dan ook beat kan zijn zie ik geen waarde in zeker als je de A niet hit heb je maar een matig handje.
Met citaat reageren
Oud 3 April 2010, 21:06
LooseMyMind LooseMyMind is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hungrycat001 Bekijk bericht
In grote lijnen ben ik het eens,ik hou ook van de manier hoe jij dit oplost.
Maar in dit specifieke geval is het niet onwaarschijnlijk dat hij gemist kan hebben,hij cbet alle handen die hij speelt toch?
Daarom zou ik er incidenteel wel een bluf in gooien,als hij nu de sterkste hand heeft fold hij die zeker niet,en anders raap je nu de pot op.
Om dan nog een halve pot te gaan betten op de turn terwijl je dan ook beat kan zijn zie ik geen waarde in zeker als je de A niet hit heb je maar een matig handje.
Mmm misschien wel maar als je reraised verander je van je hand toch een bluf? aan de andere kant als je bet en hij called is de turn idd ook lastig spelen misschien bet flop ch/fo turn? hij zou daar immers nooit een kale toppair op de turn betten of wel? 100% cbet zal ik me niet zoveel van aantrekken zal misschien 3x gebeurt zijn aangezien er weinig wordt gebet preflop op deze limieten en het is over 74 handjes. Misschien is de lijn die ik hiervoor had besproken op dit type board (22K of 25K was misschien beter geweest om te leaden) tegen deze aggro gast niet goed. Maar dit soort lijnen tegen normale spelers op droge boards oop met overpair spelen op die manier wel fijner dan check/call.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools

Regels voor berichten